Kisah Nabi Ibrahim dan Mukjizat yang Diterima

Kisah Nabi Ibrahim dan Mukjizat yang Diterima

KISAH ABRAHAM Gov; Tanda-tanda genggaman jari melepaskan susu, menghidupkan burung off keajaiban, keajaiban makhluk dibakar hidup-hidup, mukjizat kawanan nyamuk
-------
Abraham adalah anak Tarih} {Azar bin Tahur bin Saruj bin Rau 'bin Falij bin Aaabir bin Syalih bin Arfakhsyad bin Saam bin Nuh AS
Beliau dilahirkan di sebuah tempat bernama "Faddam A'ram" dalam kerajaan orang Kasdim, diperintah oleh seorang yang kejam bernama Nimrod bin Kan'aan. Sebelum itu tempat kelahirannya berada dalam keadaan kucar-kacir. Ini kerana Nimrod mempunyai tanda bahawa bayi yang akan dilahirkan di sana dan bayi ini akan membesar dan merampas takhta. Antara sifat manusia untuk melawan ia adalah bahawa dia akan membawa agama mempercayai tuhan dan akan kemusnahan berhala batu. Individu juga akan menjadi penyebab Raja Namrud mati dengan cara yang dahsyat. Oleh abiabiz itu Raja Namrud telah mengarahkan semua bayi yang dilahirkan di tempat ini dibunuh, manakala lelaki dan wanita telah dipisahkan selama setahun.


MIRACLE GAP FINGER MENGELUARKAN SUSU
Walaupun berada dalam keadaan cemas, kehendak Allah tetap berlaku. isteri Azar adalah hamil tetapi tidak menunjukkan tanda-tanda kehamilan. Satu hari dia terasa seperti telah tiba masanya untuk melahirkan anak dan sedar jika diketahui Nimrod yang zalim pasti dia dan anaknya akan dibunuh. Dalam ketakutan, ibu Ibrahim AS telah bersembunyi dan melahirkan anaknya di dalam sebuah gua. Selepas itu, ia masuk ke dalam batu-batu kecil di dalam mulut bayi dan meninggalkan dia sendirian. Seminggu kemudian, dia dan suaminya kembali ke gua dan terkejut melihat Abraham AS masih hidup. Dalam minggu ini, bayi itu menghisap celah jarinya yang mengandungi susu dan makanan berkhasiat lain. Semasa badan Abraham 15 bulan telah berkembang dengan pesat sebagai kanak-kanak berusia dua tahun. Dan kedua-dua ibu bapanya berani membawanya kembali ke rumah mereka.
ABRAHAM, U.S. SEBENARNYA MENCARI ALLAH, CREATOR BAPA Idols
Pada zaman nabi Ibrahim, ramai orang di Mesopotamia adalah ibadat agama politeistik lebih daripada satu Tuhan dan menganut paganisme. Atau Bulan Tuhan Sin adalah antara rakan yang paling penting. Bintang, bulan dan matahari menjadi objek utama ibadat dan dengan itu, astronomi adalah satu bidang yang sangat penting. Sebagai anak Abraham AS sering melihat bapanya membuat patung-patung, dan dia cuba untuk mencari kebenaran agama yang dianuti oleh keluarga.
Dalam al-Quran Surah al-Anaam (ayat 76-78) menceritakan usahanya mencari kebenaran. Di malam yang gelap, dia melihat sebuah bintang (bersinar), maka dia berkata: "Inikah Tuhanku?" Kemudian apabila bintang itu terbenam, dia berkata: "Saya tidak suka kepada yang ditetapkan." Kemudian apabila dia melihat bulan (kebangkitan), dia berkata: "Inikah Tuhanku?" Tetapi apabila ia terbenam, dia berkata: "Demi Allah, jika saya tidak memberi petunjuk kepadaku, pastilah aku di kalangan sesat itu". Kemudian apabila dia melihat matahari sedang terbit (kebangkitan), dia berkata: "Inikah Tuhanku? Ini lebih besar". Selepas matahari terbenam, dia berkata: "Hai kaumku sesungguhnya aku berlepas diri (bersih) daripada apa yang kamu sekutukan (dengan Allah)!". Ini adalah kuasa logik yang telah dianugerahkan kepada beliau di syurga agama penyembahan umat-Nya percaya kepada Allah dan menerima kebenaran: Power Saw tanda Allah.
Semasa remajanya Nabi Ibrahim sering bertanya kepada ayahnya di sekitar bandar menjual ukiran dia dibuat, tetapi dengan iman dan kepercayaan yang telah diilhamkan oleh Allah kepadanya, dia tidak sabar-sabar untuk menjajakan barang-barang walaupun mengejek ia menawarkan patung-patung ayahnya kepada potensi pembeli dengan kata-kata -word.

Baca Juga
SHARE
Subscribe to get free updates

Related Posts

Post a Comment

Popular